kulturnat!

Igår vankades det kulturnatt i köpenhamn.
För 90 riksdaler fick man tillträde till massa olika kulturella tillställningar; koncerter, teater, utställningar mm.
Dessutom fick man åka gratis på buss, tåg, metro. Ett kap helt enkelt!
Så jag och mina fina tøser; Anna, Karina och Erika beslutade oss för att vara riktigt kulturella. 
Det resulterade i att vi såg: improvisationsteater baserat på Søren Kirkegaards 6 dödsparadokser, en dansk kvinnokör som sjöng bulgariska folksånger, en premiärkoncert med Sara Grabow (som är dotter till Sebastian Sørensen; en känd dansk musiker som har skrivit många barnvisor/sånger.) och sen strosade vi runt och insöp stämningen.
Det var riktigt härligt!
Kvällen/natten avslutades med ett glas vin och tjöt på Plenum med Steffen.
 
Hittills idag har jag inte gjort många knop. Jag har fått mig en kopp kaffe men ligger fortfarande kvar i sängen...
Det kan ha att göra med att när jag kommer upp så ska jag ta tag i disk, lite grovstädning och helst rensa ut gamla kläder som ligger i lådorna under sängen.
Dock fortsätter kulturen idag; jag ska på en foto-utställning med Chris vid fyrasnåret. 
Så jag borde nog ta mig samman och komma igång med dagen.
 
Ska bara ringa mami först.
PUSS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0