Lêlê

God förmiddag vänner,
 
Idag har vädret bestämt sig för att vara fruktansvärt tråkigt, riktigt höstigt. 
Jag som hade förhoppningar på att få gå en mysig promenad i Søndermarken och få sitta på en bänk och titta på alla hundar som springer runt och leker. 
Inte riktigt aktuellt. 
 
Igår kom vi aldrig iväg på utställning, för Chris skulle träffa sin morbror en sväng och då hann det stänga. Däremot gick vi till Lêlê (en vietnamesisk restaurant) på Østerbro och åt. Sjukt gott!
Vi beställde en stor bricka med lite allt möjligt; gudomlig lax-sashimi, dumplings, maki, vårrullar, nudel/oxköttsallad, soppa, friterade räkor mm. Dock var det några bitar vi inte kunde identifiera, men gott var det!
Jag har verkligen fått mersmak på vietnamesisk mat, synd bara att dom har koriander i det mesta bara...
 
Idag däremot, så är planen att vi kommer iväg till utställningen World Press 2012. Chris hade varit på den i London förra året och sa att den hade varit bra. Så det ska bli trevligt!
Så nu ska jag få lite mat i magen och ta en dusch innan jag beger mig ut i ruskvädret.
 
mat från Lêlê!
 
tjingeling 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0